Szüksége van látásra, A kiegyensúlyozatlan étrend negatív hatással lehet a látásra


A kiegyensúlyozatlan étrend negatív hatással lehet a látásra Táfelspicc Ebben a tanulmányban az egyesült királyságbeli Southamptoni Egyetem kutatói feltárták, hogy a rossz táplálkozás, ideértve a magas zsírtartalmú és koleszterinben gazdag ételeket, károsíthatja a szem RPE-sejtjeit.

Látásproblémák

Ugyanakkor szerintük ezeket a sejteket meg lehetne menteni, mielőtt olyan betegségek, mint az életkorral összefüggő makuladegeneráció AMDkialakulnának.

Ezt olyan tényezők okozhatják, mint a dohányzás, a magas vérnyomás vagy a túlsúly.

  • Látásjavító vitaminok | A szem egészsége és a látás | CooperVision
  • Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket egye a szeme egészségéért Táfelspicc
  • Elvesztem a látásomat

A kutatás során a kutatók megvizsgálták, hogy a rossz táplálkozás milyen hatással van szüksége van látásra retina sejtjeire. Megállapították, hogy az egészséges RPE-sejtek képesek megbirkózni az öregedő szem változó állapotával.

szemészeti betegségek számítógépes diagnosztikája

Az egészségtelen étrend, különösen a magas zsírtartalmú étrend azonban negatív hatással van az RPE-sejtekre, ez pedig hosszú távú károkat és végül vakságot okozhat. Ugyanakkor arra is rájöttek, hogy a sérült sejteket még talán meg lehet menteni. Arjuna Ratnayaka, a tanulmány vezetője elárulta, hogy a jövőben ezen szeretnének dolgozni.

van-e látása a darázsnak

Forrás: Shutterstock A szem egészségét támogató ételek Itt az ideje, hogy elkezdjünk egy egészségesebb étrend szerint élni. A szemnek rendkívül sokféle antioxidáns szüksége van látásra vitaminra és tápanyagra van szüksége ahhoz, hogy egészséges maradjon; luteint, zeaxantint, A- C- E-vitamint, béta karotint, Ómega-3 zsirsavat és cinket kell rendszeresen fogyasztani.

Emellett persze érdemes elkerülni a magas telítettzsír- és cukortartalmú ételeket.

Szem- és látásvédő vitaminok

Ezeket az alapanyagokat mindenképp építsük be! Sárgarépa — A szüksége van látásra adja narancssárga színét, amely a szervezetben A-vitaminná alakul.

mínusz 0 6 látás

Ez fontos szerepet játszik a szem egészségében, segíti a retina fényelnyelését. Ha lehet, fogyasszuk nyersen, salátákban. Citrusfélék — Nagy mennyiségű C-vitamint tartalmaznak, amelyek segíthetnek megvédeni a szemet az életkorral járó szemkárosodástól.

Mit tegyél és mit ne, ha egy látássérültnek szüksége van rád? Nem tudtam, hogy előbb megszólítsam-e vagy inkább megérintsem a kezét, hogy tudja, épp hozzá szeretnék szólni.

Fogyaszthatjuk őket önmagukban, de akár salátákhoz keverve is. Tojás — Nagy mennyiségben tartalmaz luteint és zeaxantint, emellett C-vitamint, E-vitamint és cinket is.

Hal — Kiváló Ómega-3 zsírsavforrás, amely tápanyag javítja a szem egészségét. Zöld leveles zöldségek — Szintén gazdagok luteinben és zeaxantinban, emellett rengeteg C-vitamint is tartalmaznak. Készülhet belőlük turmix vagy saláta. Diófélék — Szintén a bennük lévő Ómega-3 zsírsav miatt érdemes fogyasztani. Magvak — Ezek közül például a chiamag, a lenmag és a kendermag tartalmaz sok Ómega-3 zsírsavat.

Szüksége van látásra. Répa és a tápanyagok a szemnek

Víz — A víz nélkülözhetetlen az élet, így a szem számára is. A bőséges folyadékbevitel megakadályozza a kiszáradást, enyhítve hyperopia a szem asztigmatizmusával a száraz szem tüneteit.

  • 7 fontos teendő, hogy megóvd a látásodat helyes étkezéssel! | olcsodolgok.hu
  • MME Szemünk fénye mindennél több ér, ám ha az idő múlásával egyre nehezebb olvasod el a feliratokat, vagy nehezebben tájékozódsz sötétben, mint pár évvel ezelőtt, akkor érdemes ráállnod a szemet óvó étkezésre!
  • Eper a látáshoz

Próbálja ki a következő recepteket a szeme egészségéért! Káposztasaláta aszalt gyümölcsökkel. A kép csak illusztráció! Forrás: Shutterstock Káposztasaláta aszalt gyümölcsökkel.